Specijalna edukacija i rehabilitacija - višestuka ometenost
- Flajer -
Osnovne akademske studije specijalne edukacije i rehabilitacije
Osnovne akademske studije specijalne edukacije i rehabilitacije traju 4 godine i obuhvataju 8 semestara nastave koja se izvodi u obliku: 1) predavanja, 2) vežbi, 3) ostalih oblika aktivne nastave (seminara, okruglih stolova, letnje stručne prakse, kliničke praktične nastave) i studijskog istraživačkog rada koji je u funkciji izrade završnog diplomskog ispita.
Nastava se ostvaruje kroz tri različita smera, odnosno modula:
1. Inkluzivno obrazovanje,
2. Višestruka ometenost,
3. Logopedija.
Osnovni cilj studijskog programa specijalne edukacije i rehabilitacije je osposobljavanje studenata za primenu naučnih i stručnih dostignuća u prevenciji, detekciji, dijagnostici i tretmanu poremećaja i smetnji, uključujući promovisanje zdravog načina života, pravnih i moralnih vrednosti, dalji profesionalni razvoj, a sve u skladu sa principima dobre naučne i kliničke prakse.
Nakon završenih osnovnih akademskih studija specijalne edukacije i rehabilitacije, a u zavisnosti od odabranog smera (modula) studenti stiču zvanje "Diplomirani defektolog" shodno Listi zvanja, a u dodatku diplome se upisuje njegova uža kvalifikacija u skladu sa smerom (modulom) koji je student završio (smer: Inkluzivno obrazovanje, Višestruka ometenost, Logopedija).
Studenti se pri upisu na osnovne akademske studije specijalne edukacije i rehabilitacije odlučuju za jedan od tri modula. Uslov za upis je završena gimnazija, ili srednja škola medicinskog usmerenja u četvorogodišnjem trajanju, ili srednja škola iz polja društveno-humanističkih nauka u četvorogodišnjem trajanju (samo za modul Inkluzivno obrazovanje) i položen prijemni ispit
Ukupno angažovanje studenata studijskog programa specijalne edukacije i rehabilitacije, kroz aktivnu nastavu i učenje van termina aktivne nastave u svrhu kontinuiranog savladavanja programske materije, pripremu kolokvijuma, ispita i izradu diplomskog rada na osnovnim studijama izraženo je brojem od 240 ESPB bodova.
Nastavni plan omogućava da studenti tokom studijskog programa stiču znanja iz bioloških i bazičnih (pretkliničkih) medicinskih nauka, pedagoških i psiholoških nauka, bazičnih nauka specijalne edukacije i rehabilitacije i uže stručnih nauka specijalne edukacije i rehabilitacije.Od prve do četvrte godine studija studenti su u mogućnosti da odaberu po jedan izborni predmet iz datih izbornih blokova, kroz koji će biti u mogućnosti da afirmišu svoje sklonosti i opredeljenje prema pojedinim oblastima specijalne edukacije i rehabilitacije.
Višestruka ometenost
Svrha osnovnih akademskih studija specijalne edukacije i rehabilitacije – Višestruka ometenost jeste sticanje znanja i veština i profesionalna priprema stručnjaka za rad sa osobama višestrukom ometenošću/invaliditetom. Program je tako koncipiran da pruža mogućnost ovladavanja savremenim teorijskim znanjima i praktičnim veštinama koje obezbeđuju profesionalne kompetencije:
- primena postupaka prevencije, detekcije i dijagnostičke procene smetnji u razvoju;
- primena postupaka rane intervencije, individualne podrške i tretmana osoba sa smetnjama u razvoju i višestrukom ometenošću;
- primena različitih oblika terapeutskih i rehabilitacionih postupaka i njihovo samostalno kreiranje u skladu sa individualnim potrebama korisnika;
- poznavanje opštih principa, ciljeva i ishoda obrazovanja i vaspitanja, kao i opštih i posebnih standarda postignuća učenika i njihovu međusobnu povezanost;
- planiranje i primenu različitih metoda, tehnika i oblika rada radi efikasnosti nastavnog procesa;
- primena znanja i veština u oblasti profesionalnog osposobljavanja osoba sa invaliditetom i višestrukom ometenošću;
- primena programa socijalizacije i socijalne inkluzije osoba sa višestrukom ometenošću;
- rad u multidisciplinarnom timu;
- pružanje psiho-socijalne podrške deci sa smetnjama u razvoju i njihovim roditeljima, porodici i široj društvenoj okolini;
- promovisanje prava osoba sa smetnjama u razvoju u lokalnoj zajednici i širem društvenom okruženju i rad na suzbijanju diskriminacije;
- sprovođenje naučnog i teorijskog istraživanja u oblasti specijalne edukacije i rehabilitacije;
- realizovanje individualnog tretmana odraslih osoba sa invaliditetom;
- realizovanje prevencije i modifikacije problema u ponašanju osoba sa invaliditetom;
- poštovanje i afirmaciju principa profesionalne etike i kodeksa ponašanja, praćenje stručne i naučne literature, u skladu sa principima naučno-istraživačkog rada;
- praćenje i primena novina u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji.
I godina studija |
||||||||||||||
NASTAVNI PREDMET |
Časova nedeljno |
Časova godišnje |
Broj ESPB |
|||||||||||
Zimski semestar |
Letnji semestar |
P |
V |
Ukupno |
Ostali časovi |
|||||||||
Br. |
Šifra |
NAZIV PREDMETA |
P |
V |
DON |
P |
V |
DON |
||||||
1. |
Ser.mser.1.1. |
3 |
4 |
|
|
45 |
60 |
105 |
|
7 |
||||
2. |
Ser.ana.1.1. |
3 |
2 |
|
|
45 |
30 |
75 |
|
5 |
||||
3. |
Ser.fiz.1.1. |
3 |
3 |
|
|
45 |
45 |
90 |
|
6 |
||||
4. |
Ser.ped.1.1. |
3 |
3 |
|
|
45 |
45 |
90 |
|
6 |
||||
5. |
Ser.oppl.1.1. |
3 |
0 |
|
|
45 |
0 |
45 |
|
3 |
||||
6. |
Ser.prd.1.2. |
2 |
2 |
|
2 |
2 |
|
60 |
60 |
120 |
|
8 |
||
7. |
Ser.eng.1.2. |
2 |
0 |
|
2 |
0 |
|
60 |
0 |
60 |
|
4 |
||
8. |
Ser.gen.1.1. |
|
3 |
2 |
|
45 |
30 |
75 |
|
5 |
||||
9. |
Ser.oli.1.1. |
|
3 |
2 |
|
45 |
30 |
75 |
|
5 |
||||
10. |
Ser.udt.1.1. |
|
3 |
2 |
|
45 |
30 |
75 |
|
5 |
||||
11. |
Ser.strp.1.1. |
|
|
30 |
2 |
|||||||||
12. |
Ser.popp.1.1. Ser.art.1.1 Ser.opsht.1.1 |
Predmeti izbornog bloka 1: 1. Psihološke osnove poremećaja u ponašanju 2. Art terapija |
|
2 |
2 |
|
30 |
30 |
60 |
|
4 |
|||
Ukupno: |
Aktivne nastave: |
510 |
360 |
870 |
60 |
|||||||||
Stručne prakse: |
30 |
|||||||||||||
Nastave na I godini: |
900 |
II godina studija |
|||||||||||||
NASTAVNI PREDMET |
Časova nedeljno |
Časova godišnje |
Broj ESPB |
||||||||||
Zimski semestar |
Letnji semestar |
P |
V |
Ukupno |
Ostali časovi |
||||||||
Br. |
Šifra |
NAZIV PREDMETA |
P |
V |
DON |
P |
V |
DON |
|||||
13. |
Ser.neu.2.1. |
2 |
2 |
|
|
45 |
45 |
90 |
|
6 |
|||
14. |
Ser.pin.2.1. |
|
|
|
3 | 2 |
|
45 |
30 |
75 |
|
5 |
|
15. |
Ser.log.2.1. |
2 |
2 |
|
|
30 |
30 |
60 |
|
4 |
|||
16. |
Ser.kom.2.1. |
2 |
2 |
|
|
30 |
30 |
60 |
|
4 |
|||
17. |
Ser.mre.2.1. |
2 |
2 |
|
|
30 |
30 |
60 |
|
4 |
|||
18. |
Ser.sav.2.1. |
3 |
2 |
|
|
45 |
30 |
75 |
|
5 |
|||
19. |
Ser.rrh.2.1.
Ser.porg.2.1
Ser.kin.2.1 |
Predmeti izbornog bloka 2: |
2 |
2 |
|
|
30 |
30 |
60 |
|
4 |
||
20. |
Ser.npsi.2.1. |
3 | 2 |
|
|
|
|
45 |
30 |
75 |
|
5 |
|
21. |
Ser.pro.2.1. |
|
3 |
3 |
|
45 |
45 |
90 |
|
6 |
|||
22. |
Ser.pdm.2.1. |
|
2 |
2 |
|
30 |
30 |
60 |
|
4 |
|||
23. |
Ser.kog.2.1. |
|
3 |
2 |
|
45 |
30 |
75 |
|
5 |
|||
24. |
Ser.som.2.1. |
2 | 1 |
|
|
|
|
30 |
15 |
45 |
|
3 |
|
25. |
Ser.strp.2.1. |
|
|
30 |
2 |
||||||||
26. |
Ser.hipo.2.1.
Ser.kult.2.1.
Ser.prev.2.1 Ser.etk.2.1 |
Predmeti izbornog bloka 3: 1. Hipoterapija 2. Kultura jednakosti i partnerski odnosi |
|
2 |
1 |
|
30 |
15 |
45 |
|
3 |
||
Ukupno: |
Aktivne nastave: |
480 |
390 |
870 |
60 |
||||||||
Stručne prakse: |
30 |
||||||||||||
Nastave na II godini: |
900 |
III godina studija |
||||||||||||||
NASTAVNI PREDMET |
Časova nedeljno |
Časova godišnje |
Broj ESPB |
|||||||||||
Zimski semestar |
Letnji semestar |
|||||||||||||
Br. |
Šifra |
NAZIV PREDMETA |
P |
V |
DON |
P |
V |
DON |
P |
V |
Ukupno |
Ostali časovi |
||
27. |
Ser.rid.3.1. |
2 |
2 |
|
|
30 |
30 |
60 |
|
4 |
||||
28. |
Ser.tif.3.1. |
2 |
2 |
|
|
30 |
30 |
60 |
|
4 |
||||
29. |
Ser.sur.3.1. |
3 |
2 |
|
|
45 |
30 |
75 |
|
5 |
||||
30. |
Ser.ast.3.1. |
2 |
2 |
|
|
30 |
30 |
60 |
|
4 |
||||
31. |
Ser.pkim.3.1. |
Procena i korekcija kod osoba sa intelektualnim i motoričkim smetnjama |
2 |
2 |
|
|
30 |
30 |
60 |
|
4 |
|||
32. |
Ser.mvod.3.1. |
4 |
3 |
|
|
60 |
45 |
105 |
|
7 |
||||
33. |
Ser.lok.3.1. |
3 |
3 |
|
|
45 |
45 |
90 |
|
6 |
||||
34. |
Ser.iop.3.1. |
Predmeti izbornog bloka 4 2. Psihoterapijski rad sa osobama sa invaliditetom 3. Individualni obrazovni plan |
2 |
1 |
|
|
30 |
15 |
45 |
|
3 |
|||
35. |
Ser.aak.3.1. |
|
2 |
2 |
|
30 |
30 |
60 |
|
4 |
||||
36. |
Ser.aut.3.1. |
|
2 |
2 |
|
30 |
30 |
60 |
|
4 |
||||
37. |
Ser.pkss.3.1. |
|
2 |
2 |
|
30 |
30 |
60 |
|
4 |
||||
38. |
Ser.mot.3.1. |
|
3 |
3 |
|
45 |
45 |
90 |
|
6 |
||||
39. |
Ser.strp.3.1. |
|
|
30 |
2 |
|||||||||
40. |
Ser.krr.3.1. Ser.socp.3.1. Ser.ajezr.3.1. |
Predmeti izbornog bloka 5 |
|
2 |
1 |
|
30 |
15 |
45 |
|
3 |
|||
Ukupno: |
Aktivne nastave: |
465 |
405 |
870 |
|
60 |
||||||||
Stručne prakse: |
30 |
|||||||||||||
Nastave na III godini: |
900 |
IV godina studija |
|||||||||||||
NASTAVNI PREDMET |
Časova nedeљno |
Časova godišnje |
Broj ESPB |
||||||||||
Zimski semestar |
Letnji semestar |
||||||||||||
Br. |
Šifra |
NAZIV PREDMETA |
P |
V |
DON |
P |
V |
DON |
P |
V |
Ukupno |
Ostali časovi |
|
41. |
Ser.soc.4.1. |
2 |
2 |
|
|
30 |
30 |
60 |
4 |
||||
42. |
Ser.viz.4.1. |
Metode rehabilitacije višestruko ometenih vizuelno oštećenih osoba |
2 |
2 |
|
|
30 |
30 |
60 |
4 |
|||
43. |
Ser.prof.4.1. |
2 |
2 |
|
|
30 |
30 |
60 |
4 |
||||
44. |
Ser.mpp.4.1. Ser.senz.4.1. Ser.seks.4.1. |
Predmeti izbornog bloka 6: 1. Metodika rada sa osobama sa problemima u ponašanju |
2 |
2 |
|
|
30 |
30 |
60 |
4 |
|||
45. |
Ser.sluh.4.1. |
|
2 |
2 |
|
30 |
30 |
60 |
4 |
||||
46. |
Ser.pkr.4.1. |
|
2 |
3 |
|
30 |
45 |
75 |
5 |
||||
47. |
Ser.zds.4.1. |
|
2 |
1 |
|
30 |
15 |
45 |
4 |
||||
48. |
Ser.nir.4.1. |
|
2 |
1 |
|
30 |
15 |
45 |
3 |
||||
49. |
Ser.strp.4.1. |
|
|
|
30 |
2 |
|||||||
50. |
Ser.igr.4.1. Ser.ppp.4.1. Ser.kreh.4.1. Ser.rpshm.4.1. |
Predmeti izbornog bloka 7: |
|
2 |
1 |
|
30 |
15 |
45 |
3 |
|||
51. |
Ser.kžsp.4.1. Ser.org.4.1. Ser.psk.4.1. Ser.okupt.4.1. |
Predmeti izbornog bloka 8 1. Kvalitet života i socijalna participacija osoba sa invaliditetom 2. Organizacija i menadžment u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji |
|
2 |
1 |
|
30 |
15 |
45 |
3 |
|||
52. |
Ser.zav.4.1. |
|
|
|
200 |
20 |
|||||||
Ukupno:
|
Aktivne nastave: |
300 |
255 |
555 |
60 |
||||||||
Stručne prakse: |
30 |
||||||||||||
Naučnoistraživačkog rada: |
200 |
||||||||||||
Nastave na IV godini: |
785 |
Tekst uneo: IvanaMaksimovic